You are currently viewing RBB has to save millions – but the new director gets a rent subsidy

21 Nov 2022 1:29 p.m

The financial planning of the rbb for the next few years must be revised downwards by millions. Spicy: While the new director Katrin Vernau announced cost-cutting measures, she received a rent subsidy of 1,000 euros per month despite the huge salary.

Because of an imminent gap in the financial planning, the crisis-ridden Radio Berlin-Brandenburg (rbb) from savings in the millions. The public one ARDAccording to its own statements, the broadcaster does not want to fill vacancies in the company in the next two years. But now a detail about the new director has become known that doesn’t really fit into the crisis scenario.

According to the picture-Zeitung, the new director Katrin Vernau “made a cash register crash” in front of the workforce on Friday. She is said to have explained that the broadcaster must save 41 million euros over the next two years. According to Vernau, executives should forego bonus payments of EUR 400,000.

When the new director was asked about her own allowances, she said loudly picture admitted, however, that despite an annual salary of 297,000 euros, they received a rent subsidy of 1,000 euros per month from rbb collect. In addition, since she has dispensed with a company car and chauffeur, she should drive a van every weekend rbb paid “Bahncard100” 1st class (7,000 euros/year) to their main residence on the Rhine.

The reactions to the allowances of the new director were the same among the station’s employees. “There’s no justification for that,” said Christoph Reinhardt, who manages the 1,500 freelancers at the rbb represents, opposite picture. And he added:

“But Ms. Vernau doesn’t have a guilty conscience at all. That’s perhaps normal in the ARD boardroom.”

The newspaper also quotes that rbb-Editor Christoph Hölscher with the words:

“I don’t understand why a rent subsidy is required for your salary. That’s just the old rbb for me!”

Actually stand by rbb drastic changes due to the financial crisis. Vernau did not rule out the possibility that individual programs in the TV or radio program could be discontinued.

Controversy over consultancy contracts

Vernau announced by January a precise list of how the broadcaster’s financial planning is to be reduced by around 40 million euros in the contribution period that runs until 2024. The plans have yet to be discussed with the oversight bodies.

Meanwhile, a report from NDR– and rbb-Journalists once again point out the controversial actions of the former top broadcasters regarding personnel policy and the awarding of consultancy contracts. In the on the rbbThe article published on the website is about a consulting contract, which he retired early in spring 2021 rbbEditor-in-chief Christoph Singelnstein and the broadcaster are said to have closed after his departure.

The financial situation of the broadcaster also highlights the previous management around the director Patricia Schlesinger, who was fired without notice. Of the rbb fell into a deep crisis at the end of June because of allegations of felt. In addition to Schlesinger, who has been director since 2016, the focus is on the resigned chairman of the board of directors, Wolf-Dieter Wolf. Both rejected all allegations. The Berlin Attorney General is investigating. The presumption of innocence applies until the conclusion.

Of the rbb confirmed the existence of a consultancy contract. The editor-in-chief contract was originally concluded for the period from 2018 to 2023. When Singelnstein left the station prematurely at the age of 65, the employment relationship was terminated by mutual agreement. At the same time, the broadcaster wanted to secure Singelnstein’s expertise, which is how the consultancy contract came about. State audit offices are currently examining the economic situation of the ARD-Senders and, according to their own statements, also get an overview of consultancy contracts since 2017.

more on the subject – Old wine in new bottles – New rbb director receives almost 300,000 euros salary

By blocking RT, the EU aims to silence a critical, non-pro-Western source of information. And not only with regard to the Ukraine war. Access to our website has been made more difficult, several social media have blocked our accounts. It is now up to all of us whether journalism beyond mainstream narratives can continue to be pursued in Germany and the EU. If you like our articles, feel free to share them wherever you are active. It’s possible because the EU hasn’t banned our work or reading and sharing our articles. Note: However, with the amendment of the “Audiovisual Media Service Act” on April 13, Austria introduced a change in this regard, which may also affect private individuals. That’s why we ask you not to share our posts on social media in Austria until the situation has been clarified.

Source: RT

Disclaimer: If you need to update/edit/remove this news or article then please contact our support team Learn more

J. A. Allen

Author, blogger, freelance writer. Hater of spiders. Drinker of wine. Mother of hellions.

Leave a Reply