“It takes a great weight off my shoulders by telling me that my future is guaranteed. It is appreciated that the PP looks for a little stand for me and I will thank you very much, “the president of RTVE, José Antonio Sánchez, joked four years ago when the deputy of Grupo Podemos, María Pilar Lima Gozálvez, told him that she was convinced that “The PP is preparing a position for him to enter the Senate in future elections ”.

And so it has been. Sánchez, a confessed voter of the PP, has been chosen by the president of the Community of Madrid, Isabel Díaz Ayuso, as new provisional administrator of Telemadrid, as advanced The world.

The appointment of the man from Huelva, which will be ratified in the Madrid Assembly this Wednesday thanks to the majority of PP and VOX, will thus end four years in which Madrid’s public radio and television has managed to improve its audience and regain your social presence.

Sánchez is not a stranger to Telemadrid. And, before presiding over RTVE for the second time between 2014 and 2018, he already directed the regional one between 2011-2014 during the years of Esperanza Aguirre. So, in addition to sinking the chain from a 17% to a 4% share, he earned the nickname of the undertaker of Telemadrid after undertaking an ERE that laid off 74% of its workforce and was declared void by the Supreme Court.

His time at RTVE was not without controversy either. So, for example, in June 2015, he did not hesitate in defending his affinity for the Popular Party in parliament. “I vote for the PP. Of course, who I have not voted for in my life has been the Plural Left, as millions and millions of Spaniards do. I vote for the PP and I will continue voting for the PP“.

He also had no problem ensuring that it appeared on Bárcenas’ papers for two payments made. by the PP in 1994 and 1995 for a total value of 1,100,000 pesetas when he served as parliamentary chronicler of the newspaper ABC, then directed by Luis María Anson.

I am not even in the Iran papers, there where homosexuals are hung on cranes or where girls are stoned to death for having sex with their boyfriend, or where 150 people are murdered for demonstrating on a street like in Caracas … no, no, I in Those papers are not, uh, for the record. “

During his management, as we already published a few days ago, TVE gave the green light in recent years to series of almost unknown producers or with projects very badly valued by critics, such as the controversy Queens, by José Luis Moreno, despite the fact that he owed money to the Treasury.

“I do not know the contracts of a businessman. I do not know. What I can tell you is that any contract that TVE makes is by book. It must be up to date in the payment to the Treasury, “said Sánchez, who also hired Sánchez to The Palace Red Carpet.

It was also the architect of the contract with Santiago Segura so that Moreno could work with the public again in Here I command dot com since, according to the businessman, “a contact in RTVE required him to produce it through another company to avoid a scandal.”

Likewise, it also signed a contract in 2016 with Programs and television SL, a production company that according to the Mercantile Registry did not have employees at the time; or with José Frade, businessman who years ago had hired the man from Huelva as director of the news services of Channel 7, the defunct private autonomous channel of the Community of Madrid.

.

Disclaimer: If you need to update/edit/remove this news or article then please contact our support team Learn more