The interview of the founder of the NEXTA Telegram channel Roman Protasevich, shown on the Belarusian ONT TV channel, was the result of “psychological, and possibly physical treatment” of the blogger. This was stated by the official representative of the German government Steffen Seibert, Deutsche Welle reports.

He called this interview unworthy and implausible, as well as a shame for the Belarusian leadership, which thereby showed its contempt for democracy and people.

Seibert promised support to Protasevich, who is under arrest in Belarus, from the German government. “Our thoughts are with this young man and with all other citizens of Belarus who are so inhumanely treated because of their beliefs,” he said.

Earlier, British Foreign Minister Dominic Raab called for prosecution of those involved in the interview with Protasevich, believing that he was forced to appear on television under pressure.

On the evening of June 3, the state channel ONT showed an interview with Roman Protasevich, where the former editor-in-chief of the opposition Telegram channel made a number of high-profile statements. In particular, he took responsibility for organizing protests in Belarus, said that NEXTA is funded by a Russian oligarch, and the headquarters of the leader of the Belarusian opposition, Svetlana Tikhanovskaya, by Lithuanian businessmen. Protasevich’s father did not believe his son’s words.

Disclaimer: If you need to update/edit/remove this news or article then please contact our support team Learn more