In February Meghan Markle won part of the lawsuit brought against Associated Newspapers Limited (ANL) – publisher of the Mail on Sunday and MailOnline tabloids, for misuse of private information and violation of copyright, by publishing a letter that the Duchess of Sussex had written to her father.

The publisher suggested that the copyright of that letter they weren’t just for Meghan, arguing that the former communications secretary of the Dukes, Jason Knauf, was a co-author and that, therefore, the rights they belonged to the British Crown.

On Wednesday the High Court had Knauf’s version that categorically denied having participated in the writing of the text addressed to Thomas Markle, as reported BBC News.

The former secretary confirmed that “the letter was only from the Duchess,” so Meghan Markle has fully won the lawsuit against these British tabloids. Ian Mill, one of the lawyers for the former actress, explained to the court that this fact confirms that she was not trying to use the letter. “as part of a media strategy.”

On the other hand, lawyers representing the Private Purse Keeper, acting on behalf of the Queen, also confirmed to the Duchess of Sussex’s lawyers that “they did not consider the Crown to be the owner copyright “.

.

Disclaimer: If you need to update/edit/remove this news or article then please contact our support team Learn more